Acasa

Pregatirea afacerii in vederea francizarii

Discutiile cu francizatii sunt esentiale cand vrei sa pornesti o afacere in sistem de franciza

Cum sa afli cat mai multe informatii despre o franciza

 

Inainte de a semna un contract de franciza este bine sa puneti lupa pe francizor si partenerii sai

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le faci atunci cand vrei sa cumperi o franciza este sa iti faci "temele" si sa afli tot ce se poate afla despre francizorul cu care urmeaza sa semnezi un contract, despre brandul de franciza si despre reteaua de franciza in care urmeaza sa intri. Francizorii ii pot amagi pe potentialii francizati cu brosuri atragatoare si prezentari ingenioase, dar trebuie sa vedeti dincolo de ele, trebuie sa vedeti cat de reala este oferta care vi se face.

 

"Datele esentiale care trebuie cunoscute inca de la inceputul discutiilor sunt cele prevazute in precontract si contract, in special cele referitoare la costul investitiei, al redeventei si taxa de franciza", a declarat pentru Newschannel.ro Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza.

Odata ce ati identificat un brand care va starneste curiozitatea, cititi bine documentatia pusa la dispozitie de francizor, apoi treceti la intrebari. Iata cateva intrebari bine plasate si raspunsurile pe care ar fi bine sa le primiti:

1. Pe ce va concentrati cel mai mult? Pe succesul francizorilor.

2. De ce dau de greu francizele? Nu au urmat regulile sistemului.

3. Cum se rezolva conflictele (cereti detalii despre unul care s-a petrecut recent)? Prin aceasta intrebare puteti afla multe despre respectul francizorului fata de cei din retea (francizati) si despre devotamentul sau fata de succesul lor. In cazul in care exista mai mult de trei francizati in retea, trebuie sa fi existat un conflict, iar francizorul ar trebui sa va povesteasca despre cum l-a rezolvat. Orice francizor care spune ca nu s-a confruntat cu asa ceva, ori minte, ori nu merita luat in seama pentru demararea unei afaceri.

De asemenea, este bine sa ii intrebati pe francizori de ce aptitudini are nevoie un potential francizat. In cazul multor francize, cei mai de succes francizati au aptitudini similare – majoritatea sunt fosti directori de marketing sau vanzari.

Atentie la comportamentul francizorului

Atunci cand sunteti in discutii cu francizorii, incercati sa fiti cat mai atenti la problemele care ar putea sa apara, de calitati manageriale slabe la adevarate inselatorii. Pentru inceput, trebuie sa analizati CV-urile managementului din partea francizorului.

Deseori, cei care iau deciziile nu au avut niciodata o afacere mica, cum este cea in sistem de franciza. Cu atat mai mult, este bine sa adoptati o atitudine precauta fara decizii luate din "turnul de fildes" in care v-a urcat pozitia precedenta de patron sau manager al unei macro-afaceri.

Un alt semnal de alarma ar trebui sa il traga situatia in care un francizor ultra-entuziasmat in legatura cu semnarea contractului, dar fara sa se fi interesat prea mult de calificarile dumneavoastra. Francizorii buni sunt selectivi si ii cauta pe candidatii cei mai calificati, care poseda calitatile si capitalul necesar pentru a reusi.

Este un lucru inteligent sa va orientati catre companiile de consultanta, care "decerneaza" francizele, in loc sa le vanda.

 


Puneti intrebari francizatilor in exericitiu

Dupa "interogarea" francizorului urmeaza discutiile prietenesti cu francizatii din reteaua sa. Mai intai, stabiliti o legatura confortabila si amiabila, apoi incercati sa ii puneti interlocutorului-francizat cateva intrebari cu greutate, dar formulate in asa fel incat raspunsul sa vina la indemana, la fel de usor ca un salut. Iata trei intrebari de baza intr-o asemenea discutie:

1. Cat de bine pregatit ati fost in momentul deschiderii? Aceasta intrebare acopera multe aspecte, de la cat de deschisi au fost francizorii pana la aprecierea calitatii programului de training pe care il pun la dispozitie. Daca este cazul, in aceasta etapa vor aparea primele semne de slabiciune in sprijinul acordat un francizor francizatului.

2. Cat de eficiente sunt programele de marketing in atragerea clientilor? Francizorilor le place sa palavrageasca despre marca si construirea valorii, dar ceea ce va intereseaza este daca se vor inghesui clientii sa cheltuiasca bani in unitatea dumneavoastra.

3. Care este realitatea financiara? Puneti la punct cat mai multe detalii financiare cu ajutorul francizatilor din retea. Este posibil sa fiti nevoiti sa vorbiti cu mai multi francizati pentru a obtine raspunsuri la toate intrebarile. Cat costa, in realitate, sa deschizi o unitate? Cat de repede veti incepe sa obtineti profit? La ce sume va puteti astepta? In acest caz, numai francizatii din retea va pot descrie situatia adevarata si reala.

Pentru a obtine cele mai bune rezultate cu francizatii nu le irositi timpul. Dati-le de inteles ca deja ati aflat destule despre brand. Prezentati-va intr-o maniera profesionista, ca un viitor francizat serios. Cu cat simt mai mult ca sunteti la un minut departare de semnarea contractului, cu atat mai multe informatii va vor da.

Mai este un motiv pentru care trebuie sa faceti o prima impresie buna francizatilor. Deseori, francizorii ii vor intreba pe cei cu care ati vorbit pentru a vedea ce parere si-au facut despre dumneavoastra.

Totusi, fiti atenti la ceea ce va spun francizatii. Nu sunt intotdeauna bine intentionati. De exemplu, daca discutati cu unul aflat intr-o zona de interes pentru dumneavoastra, acesta v-ar putea spune ca afacerea merge prost si ca nu este vad pentru ca in ochii lui sunteti "competitia". Exista si opusul acestora, adica cei care isi lauda in mod nerealist succesul, din orgoliu, in conditiile in care afacerea lor este, in realitate, pe butuci sau nu mai are mult pana acolo.

In final, trebuie sa apelati la al saselea simt pentru a va da seama daca francizatul cu care discutati este sincer sau nu.

 


Incercati sa petreceti o zi intreaga cu un francizat daca este posibil fiindca acesta este singurul mod in care puteti afla cum isi impart timpul si ce fac pentru a avea succes. De asemenea, va va ajuta sa construiti o relatie cu el in speranta ca veti obtine raspunsuri sincere si detaliate.

Un alt lucru pe care ar fi bine sa il aflati din discutiile cu francizatii este cate dintre ideile lor sunt implementate. In cazul acesta, raspunsul variaza de la unitate la unitate. Daca se dovedeste ca francizorul nu este receptiv, trebuie sa va ganditi daca va convine sa lucrati intr-un mediu care promoveaza sistemul "noi muncim, noi nu gandim" sau in unul care promoveaza spiritul antreprenorial.

Concluzia si esenta faptului de a fi francizat este ca platiti francizorului o redeventa (procent din vanzari) in schimbul asistentei oferite de acesta in conducerea afacerii.

Altfel spus, ceea ce trebuie sa aflati de la francizati este cum se justifica taxele platite francizorului.

Parerea Specialistului

Potrivit lui Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza (ARF), informatiile pe care orice francizor trebuie sa le prezinte in momentul care doreste atragerea unui francizat in reteaua sa sunt:

  • detalii despre marca (se verifica valabilitatea marcii pe piata si vechimea ei);
  • detalii despre unitatea pilot (daca exista sau nu, cifra de afaceri pe unitatea pilot);
  • date complete de contact referitoare la francizatii din retea pentru a se lua legatura cu ei;
  • explicarea dificultatilor pe care le presupune afacerea;
  • studiu de piata (daca nu exista, se poate solicita realizarea unuia);

"Dupa aflarea acestor informatii, este important de aflat daca s-a retras cineva din retea, cati s-au retras, motivele care au dus la aceasta decizie si care au fost conditiile in care s-a efectuat retragerea", a declarat pentru Newschannel.ro presedintele ARF.

In cazul in care este vorba de un francizor din comunitatea europeana sau internationala, cea mai buna cale de a afla informatii complete despre background-ul acelei francize este de a le solicita gratis Asociatiei Romane de Franciza, care are o serie de parteneriate cu majoritatea francizelor din lume si o vasta baza de date in acest sens. O alta cale pentru a afla informatii despre o franciza straina este pe cont propriu prin contactarea directa a francizorului vizat si a master francizorului din Romania.

"Datele esentiale care trebuie cunoscute inca de la inceputul discutiilor sunt cele prevazute in precontract si contract, in special cele referitoare la costul investitiei, al redeventei si taxa de franciza", a conchis Anton.

 

                                                                                                                          Bogdan Tupilat

 

 

 

 

 

 

 

 

Marketingul prin e-mail, o solutie eficienta pentru francize

 

Ultimul an a adus schimbari fundamentale in mediul de afaceri si in modul in care se fac acestea. Cu toate acestea, nu trebuie sa ne speriem, pentru ca daca adoptam o atitudine deschisa fata de clienti si o strategie de marketing inteligenta, contextul economic nefavorabil poate fi intors in favoarea noastra. Entrepreneur.com, de exemplu este de parere ca acesta este cel mai bun moment ca firmele, in special francizele, sa isi dezvolte tehnica de marketing prin e-mail.

 

Potrivit unui studiu al Fundatiei Educationale a Asociatiei Internationale a Francizelor, publicat in urma cu putina vreme si citat de Entrepreneur.com, se asteapta ca sectorul francizelor sa se confrunte cu provocari mari anul acesta, in ceea ce priveste numarul francizelor, al castigurilor acestora si al fortei de munca. Acelasi studiu arata ca, in ciuda problemelor din mediul economic, proprietarii de francize raman foarte optimisti cu privire la evolutia afacerilor lor.

Provocarea cu care francizele se vor confrunta este urmatoarea: anul acesta, finantarea se va obtine mai greu, iar acest lucru afecteaza dezvoltarea francizelor exitente si deschiderea unora noi. In aceste conditii, antreprenorii sunt fortati sa se descurce cu ce li se da si sa se descurce bine.

Marketing, marketing, marketing

Nu cred ca trebuie sa va mai spunem ca, in orice domeniu al mediului de afaceri, marketingul este extrem de important. Si nu hiperbolizam doar de dragul de hiperboliza. Francizele trebuie sa se faca atat vazute, cat si auzite cat mai bine. expertii se ingramadesc care mai de care sa ofere explicatii cu privire la motivele pentru care trebuie pus accent pe marketing, insa toti cad de acord ca principalul motiv este acesta: marketingul puternic va creste vanzarile si va aduce in fata unor oameni cu putere de cumparare mare.

Exista, insa, unele mici greutati cand vine vorba de face marketing pentru o franciza. Entrepreneur.com prezinta solutii pentru cateva dintre ele, punand accentul pe marketingul prin e-mail.

Nivel corporate vs. nivel local. Daca sunteti un francizor corporativ, va doriti o imagine de brand consistenta, care sa arate exact cine sunteti si ce aveti de oferit. In acelasi timp, va doriti ca francizele sa aiba o individualitate aparte si o legatura cu comunitatile in care se afla si clientela de acolo. Daca sunteti prea corporatist, puteti risca sa va instrainati clientii. Daca sunteti prea "local", nu veti fructifica potentialul brandului.

Raspunsul este urmatorul: sablonul pentru marketing prin e-mail. Sabloanele ("templates", in engleza) va ajuta sa creati o imagine de brand consistenta, componenta extrem de importanta in domeniul francizelor. Prin folosirea unor sabloane incarcate cu sigle ale marcii dumneavoastra, francizele locale se pot promova prin e-mail, pentru ca isi pot crea e-mailuri cu un aspect foarte profesionist, insa care sa aiba si un continut local, indreptat catre comunitatile in care isi desfasoara activitatea (promotii, program de functionare, evenimente si oferte speciale).

Nu aveti nevoie sa angajati oameni. Puteti angaja designeri si copywiteri, daca tineti neaparat, insa nu este neaparat nevoie sa faceti acest lucru. mai mult, in contextul economic actual, precautia in angajari este o idee buna. Daca aveti uneltele de marketing potrivite, puteti construi o campanie creativa, profesionista si eficienta cu o investitie minima de timp si de bani. mai mult, puteti delega unele sarcini si unor colegi mai putin cunoscatori intr-ale tehnologiei (cam cum sunt cei mai multi).

Oferta momentului. Invatati francizele locale cum sa conceapa oferte. Ajutati-le sa construiasca oferte care sa le ofere clientilor informatiile pe care le doresc si un motiv pentru care sa cumpere. Cupoane, seminarii, stimulente si alte astfel de oferte ii aduc pe clienti mai aproape. Pe langa promotii, includeti in e-mailurile dumneavoastra si continut informational sau educational, cu ar fi tutoriale, raspunsuri la intrebarile clientilor sau studii si cercetari care ar putea sa fie de interes pentru clienti.

Imbunatatiti rezultatele. Vanzarile mai mari iti aduc o puterea de marketing mai mare. Nu cheltuiti bani, timp si energie degeabe pe campanii de marketing scrise sau implementate prost. Mai bine urmariti rezultatele fiecarei campanii, pentru a intelege la ce raspund clientii dumneavoastra. Daca ceva se poate trimite, inseamna ca se poate si evalua, iar acest principiu ar trebui sa ramana intiparit in strategia dumneavoastra de vanzare. Orice e-mail comercial ati trimite, urmariti traseul si raspunsul si faceti o analiza completa, in care sa includeti si feedback de la clienti. Astfel, campaniile dumneavostra prin e-mail se vor vor deveni mai puternice. Comparati rezultatele fiecarei francize locale, pentru a vedea ce a functionat si ce nu si pentru a selecta strategiile care dau rezultate in campaniile viitoare.

Pentru francize, spun cei de la Entrepreneur.com, 2009 ar putea fi anul marketingului facut direct cu clientii. Cei care abia au intrat pe piata, dar si cei care doresc sa-si improspateze campaniile, ar trebui sa construiasca anul acesta campanii de marketing prin e-mail mult mai eficiente. In loc sa va uitati la 2009 cu frica si incertitudine, hotarati-va ca acesta sa fie anul in care stabiliti o legatura mai stransa cu clientii dumneavoastra.

 

                                                                                                                          Bogdan Tupilat

 

 

 

 

Care este ciclul de viata al francizei

Francizarea reprezinta sansa de a intra in posesia unei mici afaceri si de a o conduce utilizand un plan de afacere si un format specific al carui succes a fost obtinut in alte locatii. Ca orice alt proces de dezvoltare al oricarei afaceri, si franciza are un ciclu de viata, care presupune trecerea prin patru etape: lansare, crestere, maturitate si declin. Va prezentam, in continuare, ciclul de viata al francizei, potrivit expertilor www.fbb.ro.

 

Lansare

Francizatul trebuie sa treaca prin stadiul lansarii pentru a stabili daca este sau nu momentul, produsul si/sau serviciul potrivit pentru a incepe operarea unitatii de franciza. Francizatul trebuie sa aiba rabdare sa evalueze si sa analizeze toate oportunitatile de afaceri disponibile.

Crestere

Aceasta etapa isi face simtita prezenta, de obicei, in primii doi ani de activitate. In aceasta perioada, francizatul lucreaza foarte sarguincios pentru a dezvolta un nivel puternic de performanta specific unitatii de franciza. La inceput, vanzarile pot inregistra un volum scazut, deci va fi nevoie de cateva luni de efort sustinut pentru promovarea si dezvoltarea afacerii. Alte organizatii pot cunoaste o ascensiune pozitiva foarte repede, dar trebuie sa lupte pentru a-si mentine volumul initial de afaceri.

Etapa de crestere se opreste dupa o perioada de cateva luni sau cativa ani. In general, la multe afaceri se inregistreaza un nivel plat al vanzarilor. Afacerile pot opera la nivelul acesta pentru restul vietii lor.

Maturitate

Etapa de maturitate a afacerii este atinsa atunci cand se instaleaza un nivel plat al vanzarilor. In timpul acestei perioade, francizatul se va stradui sa asigure un volum constant al vanzarilor si tehnicii de management adecvate. De multe ori, francizatul si francizorul se vor intalni pentru a dezbate potentialul unor produse sau servicii care ar creste volumul afacerii. Francizatul poate dori sa creasca nivelul vanzarilor prin adaugarea de noi produse sau servicii. 

Declinul

Etapa care inchide ciclul de viata a unei francize este declinul. Primul semn de atingere a declinului apare atunci cand afacerea incepe sa piarda volumul vanzarilor atins anterior. Aceasta se poate intampla deoarece mediul afacerii, comunitatea locala inregistreaza scaderi in activitate si putere. Dorinta consumatorului pentru produs poate scadea in intensitate, iar competitorii au gasit un substitut sau un produs mai bun.

                                                                                                                          Bogdan Tupilat

 

 

Francizorul si principalele cauze ale esecului sau

Franciza este o afacere la cheie prin intermediul careia va puteti incepe propria afacere de succes daca respectati anumite reguli si daca profitati la maxim de ceea ce va pune la dispozitie compania mama. Insa, potentialul francizat trebuie sa fie atent la diferitele riscuri de esec pentru a putea lua cea mai buna decizie in alegerea unui francizor cu care sa inceapa colaborarea. Astfel, va prezentam, in continuare, cele mai frecvente cauze ale esecului francizorilor:

 

Testarea neadecvata a unitatii pilot. Fiind vorba de un nou concept exista riscul ca francizorul sa nu fi testat sistemul sau suficient de bine ca acesta sa-si fi demonstrat viabilitatea pe piata. Totusi, este dificil de stabilit ce reprezinta o testare suficienta a afacerii-pilot. Daca ar fi o regula, aceasta ar presupune ca testarea sa aiba loc pe o perioada suficient de lunga pentru a dovedi viabilitatea sistemului sau in locatii diferite si in conditiile pietei. De exemplu, francizorul trebuie sa se asigure ca a recunoscut factorii sezonieri si a rezolvat problemele legate de acestia.

In realitate, noul francizor poate avea nevoie si de doi ani pentru a dezvolta sistemul sau pana la stadiul in care este gata sa fie francizat. In realizarea unei francize, viitorul francizor trebuie sa se asigure foarte clar ca testarea s-a facut complet si in amanunt. Datorita interesului crescand fata de francize se maresc si sansele sa apara tot mai multe care nu au fost testate suficient.

Selectare defectuoasa a francizatilor. In primele zile ale unei francize multi francizori au tendinta de a accepta francizati care nu sunt potriviti. Aceasta se intampla deoarece francizorul fie este presat sa vanda rapid, fie nu este inca in masura sa identifice corect caracteristicile si calitatile pe care potentialul francizat trebuie sa le aiba pentru a putea opera franciza respectiva. O selectare defectuoasa aduce, inevitabil, probleme care se agraveaza treptat si forteaza francizorul sa aloce resurse pentru rezolvarea lor, resurse care sunt necesare pentru realizarea altor obiective esentiale.

Franciza poate fi prost structurata. Aceasta poate fi rezultatul unei testari inadecvate a unitatii pilot, incapacitatii de a anticipa posibilele probleme ce pot aparea pe parcurs si/sau imposibilitatea de a trage concluziile potrivite din experienta acumulata in timpul testarii afacerii-pilot. Problemele de structura conduc la probleme de operare, iar acestea conduc la probleme financiare si dificultati in controlarea unei retele de francizati.

Francizorul nu dispune de capital suficient. Multi francizori nu reusesc sa vada ca pana la a ajunge in punctul de a obtine profit pot trece chiar si intre trei si cinci ani de la demararea francizarii unei afaceri. Si este nevoie de si mai mult capital daca francizorul este cel care furnizeaza produsele din cadrul francizei, deoarece aceasta poate presupune blocarea unor sume destul de mari in diferite investitii. Francizarea nu este o solutie pentru companiile cu dificultati financiare, iar colaborarea cu un francizor a carui afacere se confrunta cu astfel de probleme, ar fi un dezastru.

Francizorul nu isi conduce afacerea bine. Faptul ca o afacere opereaza ca o franciza nu o scuteste de greselile care se pot face in cadrul unei afaceri, desi o franciza poate avea o structura solida din care s-au eliminat erorile. Ca potential francizat trebuie sa va pregatiti un set de intrebari diferite fata de cele pe care le-ati pune daca ati cumpara o afacere independenta, obisnuita.

 

                                                                                                                          Bogdan Tupilat

 

 

Top 10 motive pentru a cumpara o franciza

Este momentul anului propice pentru stabilirea noilor obiective in 2009 si pentru pregatirea terenului in vederea indeplinirii lor. Pentru multi, unul dintre ele este dorinta de a porni propria afacere, devenind astfel stapanii propriului destin. Iata cum conducerea unei francize va poate oferi calea catre a avea propria afacere:

 

1. Istorie a succesului. Orice companie buna a pus la punct o metoda de a face afaceri care functioneaza bine si produce rezultate de succes. Mai mult, sunt obligati sa va furnizeze informatii. Astfel puteti analiza si verifica rezultatele obtinute referitoare la francizele de interes inainte de  a lua decizia finala.

2. Brand puternic. Unul dintre cele mai mari avantaje ale francizarii este acela ca o companie construieste un brand pe o baza regionala sau nationala si care ar trebui sa aiba valoare in ochii acelor clienti pe care incercati sa ii atrageti.

3. Programe de training. O companie-mama buna are programe de training menite sa va puna la curent cu cele mai de succes metode folosite pentru conducerea afacerii. De asemenea, ar trebui sa aiba si sa va puna la dispozitie materiale de referinta pentru a rezolva probleme aparute pe parcursul vietii dumneavoastra de antreprenor.

4. Suport operational continuu. Companiile-mama au angajati specializati in furnizarea permanenta de asistenta francizelor aflate la anaghie. Nu sunteti singur cand va construiti si conduceti afacerea; puteti solicita consultanta, in orice moment, de la oameni experimentati, fie ca sunteti intr-un moment dificil, fie ca vreti sa impartasiti noi idei pentru cresterea afacerii.

5. Asistenta de marketing. Compania-mama va pune la dispozitie asistenta de marketing prin intermediul careia intrati in posesia strategiilor si instrumentelor ultra-eficiente folosite pentru atragerea si mentinerea clientelei. De obicei, staff-ul specializat in astfel de probleme va ajuta sa dezvoltati planurile de marketing si bugetele avute in vedere pentru inaugurare, sustinandu-va eforturile de a va promova afacerea eficient.

6. Asistenta imobiliara. Cele mai multe francize au manuale si alte documentatii, ca si personal, pentru a va ajuta sa gasiti locul potrivit pentru afacerea dumneavoastra si pentru a obtine cei mai buni termeni contractuali in privinta asta. Acesta este un avantaj foarte important care poate reduce din costuri si poate furniza succesul in orice afacere care depinde de locatie.

7. Asistenta in constructie. Companiile-mama pot, de asemenea, furniza un ajutor nemaipomenit in realizarea proiectului sediului si in selectarea constructorilor potriviti. Mai mult, se vor asigura ca primiti combinatia exacta de mobilier si echipament de care aveti nevoie pentru a va maximiza eficienta investitiei initiale.

8. Achizitionarea "puterii". O franciza buna poate profita de puterea de cumparare a intregului sistem pentru a negocia preturile a tot ce va trebuie la niveluri semnificativ mai mici decat cele pe care le-ati putea obtine ca operator independent. Aceasta se aplica nu numai mobilierul si echipamentelor initiale, ci si aprovizionarii, inventarului, uniformelor si altor lucruri de care este nevoie permanent.

9 & 10. Evitarea riscului. Acest lucru este atat de important incat reprezinta motivele 9 si 10. Cel mai important motiv pentru a cumpara o franciza este ca va va ajuta sa evitati o mare parte a riscului de a porni o noua afacere. Insa aveti grija - trebuie sa tratati lucrurile cu seriozitatea si sarguinta care se cer in astfel de cazuri, iar daca veti proceda asa, atunci veti putea determina cu o anumita certitudine ce se va intampla daca veti deveni posesor de franciza.

Prin decizia de a deschide o franciza, veti plati taxe si onorarii! Unele pe care le puteti evita ca independent. Totusi, ii puteti plati francizorului onorariile sau puteti plati pentru multele greseli pe care le veti face ca independent.

                                                                                                                          Bogdan Tupilat

 

 

Inainte de a demara procesul efectiv de francizare, intreprinzatorul va trebui sa isi pregateasca afacerea pentru realizarea acestui pas. Astfel, intai si intai va trebui sa poata demonstra ca o data investit in afacerea sa, recuperarea investitiilor se face rapid si ca, de asemenea, afacerea sa ofera oportunitatea unor profituri solide. Potentialii francizati sunt dispusi sa plateasca zeci de mii, daca nu sute de mii, de euro, cu conditia sa ii poata recupera intr-un timp relativ scurt, iar profiturile anuale sa fie semnificative. Numai demonstrand o profitabilitate solida, o afacere devine atractiva pentru potentialii investitori si francizati.

Un alt pas va fi de sistematizare a operatiunilor care au loc in cadrul afacerii. Consultantul in franciza va lucra alaturi de dumneavoastra la documentarea acestor sisteme de operatiuni, mai simplu spus, va va ajuta sa creati Manualele Operationale pe care le veti inmana francizatilor, pentru ca acestia sa stie cum sa opereze afacerea. O afacere de succes se caracterizeaza prin eficienta, iar afacerile care au fost francizate cu succes si-au perfectat, "la milimetru", procedurile operationale si le-au documentat in cadrul unor Manuale usor de implementat.

Inainte de a va aventura in lumea francizei, ar trebui sa deschideti si sa operati mai multe locatii ale afacerii. Acele locatii pot fi chiar si in acelasi oras, important este ca, operandu-le invatati multe lectii pe parcurs ce va vor oferi o idee generala despre problemele si situatiile cu care va veti confrunta atunci cand veti incepe francizarea la scara larga. Veti afla astfel ce sisteme si operatiuni sunt necesare a fi efectuate in cadrul desfasurarii activitatii afacerii si veti intelege ce caracteristici trebuie sa intruneasca o locatie pentru ca afacerea sa aiba succes.

Foarte important, avand mai multe locatii, veti putea demonstra potentialilor francizati ca afacerea se bazeaza pe un concept usor de transmis si de implementat in alte piete. De asemenea, cei interesati in a achizitiona o franciza vor dori sa vada efectiv cum functioneaza afacerea, iar aceste locatii pot fi utilizate ca unitati pilot in cadrul carora sa se testeze si sa se perfecteze toate procedurile si operatiunile. In plus, ulterior, aceste locatii pot fi si centre pentru pregatirea noilor francizati, unde ei insisi vor vedea si vor realiza toate operatiunile care au loc in cadrul afacerii, pentru a intelege cum functioneaza aceasta.

Prima conditie pentru crearea unei francize de succes este crearea unei afaceri initiale de succes, deoarece o franciza de succes are la baza un concept de afaceri care si-a dovedit viabilitatea. Cel mai bine este ca intreprinzatorul sa angajeze un consultant in franciza care il va ajuta cu toate aspectele necesare si care va parcurge alaturi de el toate etapele procesului transformarii unei afaceri independente intr-o franciza.
optimizare SEO
Francize | Despre Noi | Intrebari Frecvente | Francize Romanesti | Inscrie Franciza | Comunicate de Presa | Opinii Specialisti | Cover story | Contact
Copyright © 2008-2014. Francizeromanesti.ro. Toate drepturile rezervate.